Швидкий розвиток галузі інформаційних
технологій веде
до необхідності поглиблення змісту основного курсу інформатики та посилення
його прикладної спрямованості. Інформатика на сьогоднішній день є одним із
засобів формування не тільки освітнього, а й розвивального та інтелектуального
потенціалу особистості. У процесі поглибленого вивчення інформатики основні
завдання курсу суттєво розширюються і доповнюються, що зумовлено потребою
виявлення та розвитку в учнів логічних здібностей, підготовки їх до участі в
олімпіадних змаганнях та наукових дискусіях, формування в них стійкого інтересу
до інформатики і пов’язаної з нею професійної діяльності, підготовки до
навчання у вищих навчальних закладах.
Інформатика, як шкільний предмет, ставить за мету:
·
розвиток
логічного, аналітичного мислення та основних видів розумової діяльності: уміння
використовувати індукцію, дедукцію, аналіз, синтез, робити висновки,
узагальнення;
·
формування
теоретичної бази знань учнів щодо процесів перетворення, передавання та
використання інформації, розкриття значення інформаційних процесів у
формуванні сучасної системно-інформаційної картини світу, розкриття ролі
інформаційних технологій в розвитку сучасного суспільства;
·
розвиток
уміння розв’язувати змістовні задачі різного рівня складності, олімпіадні
задачі, користуючись відомими теоретичними положеннями, математичним апаратом,
літературою та комп’ютерною технікою;
·
підготовку
учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах, науково-практичних
конференціях, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт різного рівня та
інших інтелектуальних змаганнях;
·
доведення
вивчення iнформатики до творчого рiвня;
·
бачення
учнями можливостей використання набутих знань у їхній майбутнiй професiї;
·
інтеграцію
інформатики з іншими предметами, що викладаються в навчальних закладах.
До теоретичної бази знань належать:
· фундаментальні поняття сучасної
інформатики, сутність поняття інформації та інформаційних процесів, принципів
будови та функціонування комп’ютера, ролі нових інформаційних технологій у
сучасному виробництві, науці, повсякденній практиці, перспектив розвитку
комп’ютерної техніки;
· принципи функціонування та використання
глобальної мережі Інтернет, пошук потрібної інформації;
· основи алгоритмізації та
програмування;
· постановка задач і побудова
відповідних інформаційних (зокрема, математичних) моделей, загальні принципи
розв’язування задач за допомогою комп'ютера з використанням програмного
забезпечення загального та навчального призначення;
· методи розв’язання задач підвищеної
складності та олімпіадних задач.
До практичних навичок належать:
·
навички
роботи з апаратним та програмним забезпеченням комп’ютера (пристроями
введення-виведення інформації, прикладним програмним забезпеченням загального
і навчального призначення: операційною системою, антивірусними програмами та
програмами-архіваторами, редакторами текстів, графічними редакторами,
електронними таблицями, системами управління базами даних,
інформаційно-пошуковими системами, педагогічними програмними засобами,
програмами-броузерами для перегляду гіпертекстових сторінок, програмами для
роботи з електронною поштою і телеконференціями);
·
навички пошуку інформації в глобальній мережі
Інтернет, створення гіпертекстових сторінок тощо;
·
навички аналізу відомих методів побудови
алгоритму та визначення найоптимальніших з них для розв’язування конкретної
задачі;
·
навички тестування складених алгоритмів;
·
навички роботи з інтегрованим середовищем
програмування;
·
навички техніки програмування.
Мета курсу досягається
через практичне оволодіння учнями навичками роботи з основними складовими
сучасного програмного забезпечення комп’ютерів, ознайомлення з функціональним
призначенням основних пристроїв комп’ютера, з основами технології розв’язування
задач за допомогою комп’ютера, починаючи від їх постановки й побудови
відповідних інформаційних моделей і завершуючи інтерпретацією результатів,
отриманих за допомогою комп’ютера.
Характерною
особливістю структури цієї навчальної програми є те, що вона складається з двох паралельних змістовних ліній:
сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та основ алгоритмізації
та програмування (ОАП). Обидві лінії тематично взаємопов’язані і послідовно узгоджені. Наприклад, ознайомлення
учнів із середовищем програмування у курсі «Основи алгоритмізації та програмування»
(8 клас, І семестр) починається лише після їхнього ознайомлення з клавіатурою і
набуттям навичок роботи у додатку операційної системи Windows «Блокнот». Це дає змогу підготувати учнів до сприйняття нового
матеріалу взаємопов’заних частин обох паралельних змістовних ліній. Слід також
зазначити, що обидві змістовні лінії паритетно збалансовані за часом їх
викладання, тобто на викладання курсів ІКТ та ОАП відводиться однакова сумарна
кількість годин.
Комментариев нет:
Отправить комментарий